Derfor er Thomas Bigum et fantastisk eksempel på, at content marketing betaler sig

Jeg var højgravid.

Og jobsøgende.

Tilbage i oktober 2013.

Så jobtilbuddene hang ikke ligefrem på træerne.

Jeg tilmeldte mig derfor et kursus i Online Marketing hos Bigum&Co.

Det var den absolut bedste beslutning, jeg længe havde truffet.

Dels fordi jeg fik stor indsigt i, hvad Online Marketing handler om.

Men især fordi…

Jeg var så heldig at blive introduceret til og undervist af Thomas Bigum. Han har om nogen styr på sin Online Marketing ABC. Det er han ikke ene om. Men han forstår at formidle sin viden, så alle kan være med. Og så er det bare en kæmpe bonus, at han gør det på en underholdende måde.

Det er dog ikke grunden til, at jeg har valgt at dedikere et blogindlæg til ham.

Det handler om, hvad Thomas Bigum gør ekstraordinært godt

Min første lektion med Thomas handlede om blogging og positionering. Og deri ligger svaret på, hvad han er så fabelagtig god til.

Han spyttede guldkorn ud i et rasende tempo, mens jeg hamrede i tastaturet og prøvede at følge med.

Her er et mikroskopisk udpluk af mine noter fra den lektion:

”Når man blogger, er det vigtigt at skrive noget, som folk kan bruge til noget.”

”Tænk over, om du er brugbar. Vær den hjælpende hånd i nød. Svar på samtlige spørgsmål og gør folk klogere, gladere og rigere.”

”Værdi handler om at gøre noget for folk.”

Og DET er humlen med dette blogindlæg.

Og essensen af content marketing.

Thomas Bigum forstår om nogen at skabe værdi for andre ved at dele sin viden.

Han drysser ud af sin viden med rund hånd på sin blog, i vlogs, via nyhedsbreve, i diverse nørd-grupper på Facebook, som foredragsholder og underviser og alle mulige andre steder, hvor han kan være behjælpelig.

Som den videbegærlige sjæl jeg er, så suger jeg til mig. Og jeg føler mig inspireret.

Jeg synes, det er FANTASTISK.

Og jeg er dybt taknemmelig for, at der er en som ham.

Jeg ved, at hvis jeg spørger om hjælp, så står han klar med et svar.

Jeg har stor tillid til ham, til det indhold han producerer og til hans produkter.

Så når han udbyder et kursus, der er relevant for mig og passer til min pengepung, så køber jeg det.

Dét gør Thomas Bigum til et fantastisk eksempel på, at content marketing betaler sig.

Leave a Comment.